Saturday, August 11, 2012

Recenzie FIOR de Maggie Stiefvater

De mulţi ani Grace îi observa pe lupii din pădurile aflate în spatele casei ei. Un lup cu ochii galbeni - lupul ei - a reprezentat mereu o prezenţă fără de care nu mai putea să-şi închipuie viaţa. Între timp, Sam trăia două vieţi: iarna, în pădurea îngheţată, protejat de haită şi mereu în compania unei fete neînfricate, iar vara, puţine şi preţioase luni petrecute ca om... până când frigul îl făcea să se transforme la loc. Acum, Grace face cunoştinţă cu un băiat cu ochii galbeni, care i se pare atât de cunoscut, încât i se taie răsuflarea. Este lupul ei, el trebuie să fie. Dar, pe măsură ce iarna se apropie, Sam trebuie să se lupte ca să îşi păstreze forma umană sau să rişte să o piardă pe Grace, dar să se piardă şi pe sine... pentru totdeauna.

O carte perfecta, calda, uimitoare si din nou perfecta.

Lecturarea ei este placuta, extrem de potrivita unei astfel de povesti, a carui final, oricat de multa imaginatie ti-ar fi pusa la dispozitie, nu l-ai putea ghici.

Titlul nu putea fi mai potrivit de atat. De ce? Pentru simplul motiv ca asta este sentimentul care te incearca in timpul lecturii. Fiorul. Il simti cum ti se plimba pe sira spinarii in timp ce citesti povestea de dragoste dintre Grace si Sam, in timp ce te afunzi in sentimentele lor pure si curate. Simti dragostea puternica si de neoprit care le emana prin toti porii.

„M-a sarutat mai intens, i-am simtit rasuflarea in gura si m-a muscat de buza de jos. La naiba, era uimitor. Am marait fara sa ma pot abtine, da, inainte sa apuc sa ma stanjenjenesc, Grace isi trase mainile de la spate si le innodase dupa gatul meu, tragandu-ma catre ea.
-Ce sexy a fost asta, a spus ea cu vocea tremurata. Nu credeam ca poti fi atat de sexy.”

In ciuda timpului potrivnic, care face orice sa-i desparta, Sam si Grace sunt din ce in ce mai legati unul de altul. Autoarea ii descrie ca fiind de departe suflete pereche, dispuse chiar sa atinga moartea pentru a fi intr-un final impreuna.

Cartea nu are momente extrem de tensionate, cel putin mie nu mi s-a parut, cu exceptia catorva. Uneori are parti plictisitoare, insa toate acele parti, neinsemnate initial, fac deliciul cartii insasi, oferindu-i stabilitate, lectura placuta si acel confort ravnit, specific unei carti tumultoase, dar linistita si neprevazuta, cu final neimaginat, si mai mult decat perfect.

In conditiile de fata, nota pe care o acord nu poate sa fie decat cea maxima, pentru toate momentele tandre, antrenante, partial neinsemnate, si dulci. Si inca un lucru; va recomand cu caldura aceasta carte.

NOTA: 5/5